Besplatna isporuka za porudžbine vrednosti veće od 6000 rsd

Plaćanje na rate kreditnim karticama Banca Intesa

Troškovi dostave 340 rsd

14 dana rok za zamenu i povrat robe

Uslovi kupovine i isporuke

Uputstvo za online kupovinu

 

Prilikom posete našoj internet prodavnici i pronalasku željenog artikla, nakon izbora odgovarajuče veličine, klikom na “Poruči” željeni artikal dodajete u “U korpu” ili nastavljate “Na naplatu” ukoliko ste izabrali artikal kojim želite da završite porudžbinu. Ukoliko želite možete dodati još artikala klikom na “Dodajte još proizvoda” ili želite da završiti Vaše poručivanje klikom na “Završi narudžbu”.

Klikom na dugme “Završite narudžbu” imaćete uvid u proizvode koje ste ubacili u Vašu korpu. Ukoliko neki od artikala iz Vaše korpe ne želite da poručite možete to uraditi klikom na dugme “Izmeni korpu” a nakon toga “Izbaci”.

Nakon provere poručenih artikala možete izabrati opciju “Završite narudžbu” gde nakon izbora vrste plaćanja upisujete Vaše tačne podatke za isporuku:

  • Ime i prezime;
  • E-mail adresa;
  • Broj telefona;
  • Adresa;
  • Broj;
  • Stan;
  • Poštanski broj;
  • Grad.

Nakon izbora načina plaćanja (Pouzećem, Karticom, Karticom na rate) i izbora opcije “Prihvatam uslove kupovine i isporuke” klikom na “Završite narudžbu” uputili ste zahtev za kupovinu željenog artikla. Molimo Vas da sačekate da Vam se učita stranica zahvalnica i da u tih par trenutaka ne napuštate stranicu.

Nakon uspešno kreirane porudžbine biće Vam poslata automatska e-mail poruka – “Primljena porudžbina #”, na osnovu koje Vas obaveštavamo da je Vaša porudžbina uspešno prosleđena službi internet prodaje na dalju obradu. Ovaj e-mail je samo potvrda da su ispunjeni svi preduslovi da porudžbina bude dalje procesuirana od strane službe internet prodaje internet prodavnice www.ddgfashion.rs, i isti ne predstavlja zaključenje ugovora o prodaji robe. Po završetku obrade porudžbine, prosledićemo Vam obaveštenje da je Vaša porudžbina spakovana i spremna za slanje ili obaveštenje ukoliko poručeno nismo u mogućnosti da Vam isporučimo.

Služba internet prodaje nastojaće da u najkraćem roku proveri da li smo u mogućnosti da vam obezbedimo poručeni artikal/artikle.

Ukoliko nismo u mogućnosti da Vam obezbedimo poručeni artikal, primićete SMS obaveštenje u kojem Vas obaveštavamo da poručeni artikal više nije dostupan, te da smo prinuđeni da Vam otkažemo porudžbinu. U ovom slučaju porudžbina neće biti realizovana. Ukoliko je ovom porudžbinom izabrani način plaćanja karticom, preautorizacija će biti poništena i rezervisana sredstva Vam neće biti naplaćena.

Ukoliko nismo u mogućnosti da Vam obezbedimo određene artikle iz Vaše porudžbine, kontaktiraćemo Vas putem telefona i obavestiti o tome. Tom prilikom biće zatražena Vaša saglasnost da Vam isporučimo one artikle iz Vaše porudžbine koje imamo raspoložive na stanju.

U tom slučaju ukoliko je način plaćanja pouzećem, biće naplaćen iznos samo za artikle koji su dostupni i poslati.

Ukoliko je način plaćanja karticom, od rezervisanog iznosa za koji je Vaša kartica zadužena biće preuzet samo iznos koji odgovara vrednosti dostupnih tj. poslatih artikala.

Ukoliko je način plaćanja karticom na rate, od rezervisanog iznosa za koji je Vaša kartica zadužena preuzeće se samo iznos koji odgovara vrednosti dostupnih tj. poslatih artikala, te će biti ponovo podeljen na broj rata koji ste prilikom kreiranja porudžbine izabrali. Ovaj postupak sprovodi Banca Intesa.

Nakon što služba internet prodaje sve artikle iz porudžbine pripremi za slanje, spakuje i otpremi kurirskom službom, potrošač će dobiti e-mail sa naslovom „Paket za porudžbinu # je predat kurirsloj službi DExpress”, kojim se isti obaveštava da je njegova porudžbina potvrđena i preuzeta od strane kurirske službe. Nakon dostavljanja ovog e-mail-a od strane Brands Collection-a, smatra se da je zaključen ugovor o prodaji robe između potrošača i Brands Collection-a. Ugovor o prodaji na daljinu možete preuzeti OVDE.

Nastojimo da stanje veličina i modela na sajtu bude ažurno, ali zbog dinamike prodaje i broja naših maloprodajnih objekata, postoji mogućnost da u određenim slučajevima poručeni artikli više ne bude raspoloživ u našim magacinima.

 

Isporuka i način plaćanja

Dostupne opcije za plaćanje putem internet prodavnice www.ddgfashion.rs na su:

  • Pouzećem
    • plaćanje gotovinom kuriru u trenutku isporuke;
    • Mastercard/Visa beskontaktnim karticama (PayPass) kuriru kurirske službe DExpress u trenutku isporuke. Jednostavnim prislanjanjem Mastercard kartice ili uređaja osposobljenog za beskontaktna plaćanja izvršite plaćanje svoje porudžbine kuriru. Za iznose do 4.000 RSD, nije potrebno unositi PIN kod, a za veće iznose, PIN kodom potvrđujete svoje plaćanje. Uz Visa beskontaktni način plaćanja ne treba da unosite svoj PIN ukoliko je iznos za plaćanje do 5.000 RSD.

 

  • Platnim karticama – plaćanje platnim karticama u trenutku kreiranja porudžbine: Visa, Mastercard ili Maestro platnim karticama ukoliko su iste odobrene za online plaćanja od strane banke izdavaoca. Prilikom plaćanja platnom karticom nakon što kupac završi porudžbinu biće usmeren na stranicu Banca Intesa na kojoj vrši unos podataka sa platne kartice i obavlja plaćanje. Ukoliko je transakcija uspešno obavljena potrošač će biti ponovo usmeren na stranicu www.ddgfashion.rs sa obaveštenjem da je plaćanje uspešno obavljeno. U slučaju neuspešne transakcije potrošač će dobiti informaciju o neuspešom plaćanju i moći da pokuša ponovo ili odabere drugi način plaćanja. Prilikom plaćanja platnim karticama ukupan iznos poručene robe biće rezervisan na računu kupca i naplaćen u trenutku kada porudžbina bude poslata od strane prodavca. Ukoliko porudžbina nije dostupna u celosti, od rezervisanog iznosa za koji je Vaša kartica zadužena biće preuzet samo iznos koji odgovara vrednosti dostupnih tj. poslatih artikala.  Iz sigurnosnih razloga, podaci o Vašoj platnoj kartici su vidljivi samo pružaocu platnih usluga kao procesoru kartica, pa se kompletan proces naplate obavlja na stranicama pružaoca platnih usluga. Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi.

 

  • Plaćanje na rate kreditnim karticama Banca Intesa. Plaćanje na rate možete izvršiti kreditnim karticama Banca Intesa: Mastercard, Visa i American Express. Beskamatno plaćanje se vrši na više jednakih mesečnih rata i to: Za minimalni iznos od 7.000 rsd na 2-6 jednakih mesečnih rata. Raspoloživi limit na kreditnoj kartici se umanjuje odmah po obavljenoj transakciji za ukupan iznos transakcije. Rata korisniku kreditne kartice dospeva na plaćanje svakog 10. u mesecu (15. u mesecu za American Express) u originalnom iznosu i kao takve su u celosti oslobođene kamate. Ukoliko porudžbina nije dostupna u celosti, od rezervisanog iznosa za koji je Vaša kartica zadužena preuzeće se samo iznos koji odgovara vrednosti dostupnih tj. poslatih artikala, te će biti ponovo podeljen na broj rata koji ste prilikom kreiranja porudžbine izabrali. Ovaj postupak sprovodi Banca Intesa.

Usluga isporuke robe je besplatna za porudžbine veće vrednosti od 6.000 rsd;

Usluga isporuke robe iznosi 340 rsd ukoliko je vrednost porudžbine manja od 6.000 rsd;

Porudžbinu isporučujemo u roku od 3-7 radnih dana od dana kreiranja porudžbine putem kurirske službe DExpress, na način kako je to definisano u Uslovima kupovine i isporuke;

Na dan kada kurir preuzme Vašu pošiljku, dobićete e-mail obaveštenje sa brojem i linkom za praćenje Vaše pošiljke.

Isporuka se vrši svakog radnog dana između 8-17h. Na dan isporuke ćete dobiti Viber/SMS obaveštenje kako biste znali kada da očekujete isporuku. U trenutku kada kurir bude u blizini Vašeg reona isporuke, uputiće Vam poziv. Ukoliko poziv odbijete ili se iz nekog razloga ne javite, isporuka pošiljke se odlaže za sutradan. O odlaganju isporuke za naredni radni dan bićete obavešteni putem Viber/SMS obaveštenja od strane kurirske službe. Ukoliko je DExpress blokiran u Vašoj Viber aplikaciji, obaveštenje ne može biti poslato.

Ukoliko Vam je potrebno više informacija o statusu Vaše pošiljke možete nas kontaktirati svakog radnog dana u periodu od 08:00 do 16:00 časova putem telefona:

+38169709340
+38166309340

Ili nam se obratite putem e-mail-a: [email protected]

 

Preuzimanje na paketomatima

Preuzmite pošiljku u nekoliko jednostavnih koraka, u vreme koje Vama odgovara na „paketomatima" (skladišnim uređajima za preuzimanje paketa), koji su trenutno postavljeni na 130 lokacija u 60 gradova širom Srbije. Paketomati su postavljeni na benziskim stanicama, supermarketima, šoping centrima i rade 24 časa dnevno, jednostavni su i bezbedni za upotrebu.

Kupac ima mogućnost odabira paketomata na bilo kojoj od dostupnih lokacija na teritoriji grada Beograda, bez obzira na navedenu adresu za isporuku.

Proces ovakvog načina isporuke sastoji se iz tri jednostavna koraka:

  1. Nakon što kurirska služba preuzme pošiljku koju ste naručili na sajtu www.ddgfashion.rs, putem Viber-a/SMS-a primićete obaveštenje sa linkom preko koga birate lokaciju Paketomata za preuzimanje. Ukoliko je DExpress blokiran u Vašoj Viber aplikaciji, obaveštenje ne može biti poslato.
  2. U trenutku kada je Vaš paket isporučen na odabranu lokaciju, stići će Vam obaveštenje o tome, kao i KOD za otvaranje pregrade sa Vašim paketom.
  3. Možete preuzeti Vaš paket na benzinskoj stanici koju ste odabrali za preuzimanje paketa.

     Ukoliko ste već unapred izvršili plaćanje pošiljke platnom karticom, idite pravo do paketomata, ukucajte KOD iz poruke i preuzmite Vašu pošiljku.

     Ukoliko paket plaćate pouzećem, na kasi benzinske stanice pročitajte KOD iz poruke, platite kasiru gotovinom ili karticom i zatim na paketomatu ukucajte KOD i preuzmite Vaš paket. Ukoliko paket podižete na javnim             površinama, u šoping centrima i supermarketima, plaćanje se vrši isključivo platnim karticama direktno na paketomatu.

Pošiljka u paketomatu može stajati samo 2 radna dana osim ukoliko kurirska služba za određene paketomate nije definisala drugačije. Za više informacija o usluzi isporuke na paketomatima posetite sajt kurirske službe DExpress: https://www.dexpress.rs/rs/paketomat

Dimenzije boksova paketomata: 14x44x47cm, 29x44x47cm, 44x44x47cm
Maksimalna veličina paket je: 44x44x47cm (to je npr. veličina mikrotalasne rerne)

 

Odustanak od kupovine – odustanak od ugovora na daljinu

 

Prema Zakonu o zaštiti potrošača (Sl. glasnik RS", br. 88/2021) kupovina preko prodajne internet stranice www.ddgfashion.rs smatra prodajom na daljinu.

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, u roku od 14 dana od dana kada roba dospe u njegovu državinu, odnosno državinu trećeg lica koje je odredio potrošač, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim direktnih troškova vraćanja robe.

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora slanjem:

  • robe koji želi da vrati;
  • popunjenim obrascem za odustanak od ugovora na daljinu*;
  • fiskalnog računa (originalni ili fotokopija).

*Za svaki vraćeni artikal potrošač šalje po jedan primerak popunjenog obrasca za odustanak od ugovora na daljinu.

Napomena: Broj lične karte (Tehničko uputstvo za administrativni i tehnički pregled funkcionalnosti ESIR-a ili L-PFR-a, Verzija 1.13 9.6. Promet Refundacija (PR) u slučaju povraćaja novca kupcu. Povraćaj novca kupcu za već kupljenu robu ili uslugu ili odustajanje od kupovine u slučaju prethodno plaćenog avansa, obveznik fiskalizacije evidentira izdavanje fiskalnog računa Promet Refundacija (PR) ili Avans Refundacija (AP), pri čemu unosi: Identifikaciju kupca (broj lične karte ili drugi dokument u skladu sa šifarnikom za identifikacijom kupca).
S obzirom da je lične podatke moguće obrađivati isključivo uz prethodnu saglasnost potrošača – Zakon o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018), ovom prilikom obaveštavamo potrošače da je za povraćaj novčanih sredstava ili zamenu neophodno u Obrascu za odustanak od kupovine/Reklamacionom listu  napisati broj lične karte. Obrada ovog podatka je potrebna radi usaglašavanja sa pravnim i zakonskim obavezama kojima podležemo kod Poreske uprave.

Obrazac za odustanak od ugovora na daljinu potrošaču se automatski šalje na e-mail adresu prilikom završetka kreiranja porudžbine. Obrazac za odustanak od ugovora na daljinu možete preuzeti OVDE.

Potrošač snosi troškove vraćanja robe kurirskom službom po izboru, osim u slučajevima kada potrošač dobije neispravan ili pogrešan artikal.

Artikal koji želite da vratite šaljete kurirskom službom po izboru o Vašem trošku na adresu:

Brands Collection d.o.o. – DDG Fashion, Štipska 14, 24000 Subotica, +38169709340

O prijemu Vaše pošiljke obavestićemo Vas elektronski, putem e-mail-a. Rok za realizaciju postupka odustanka od ugovora je 14 dana od dana prijema pošiljke artikla i popunjenog obrasca za odustanak od ugovora na daljinu.

Ukoliko ustanovite da je Vaš artikal neispravan ili pogrešan molimo Vas da nas bez odlaganja kontaktirate putem telefona:

+38169709340
+38166309340

Ili nam se obratite putem e-mail-a: [email protected]

Korisnička podrška će Vas uputiti u dalju proceduru, organizovati preuzimanje neispravanog ili pogrešnog artikla o trošku trgovca. Molimo Vas da ovakve pošiljke ne šaljete samostalno sa otkupom ili o svom trošku.

Trgovac je dužan da o prijemu obrasca i vraćene robe bez odlaganja obavesti potrošača u elektronskoj formi. Trgovac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema vraćene robe i popunjenog obrasca za odustanak od ugovora na daljinu.

Potrošač je saglasan sa cenom i uslovima isporuke, i prihvata da snosi troškove isporuke u slučaju povraćaja robe, što znači da će potrošaču, u slučaju povraćaja robe, biti vraćen plaćeni iznos za kupljenu robu, bez troškova isporuke robe.

Proizvod koji se vraća mora biti u originalnoj ambalaži i bez vidljivih tragova korišćenja sa svom pratećom dokumentacijom (popunjenim obrascem za odustanak od ugovora na daljinu i kopijom fiskalnog računa ili originalnim fiskalnim računom) u suprotnom potrošač nema pravo na odustanak od ugovora. Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Procenat oštećenja utvrđuje ovlašćeno lice kompanije Brands Collection d.o.o., te se za utvrđeni procenat umanjuje iznos koji se vraća potrošaču. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom potrošača u tolikoj meri da se proizvod više ne može prodavati, odbiće se vraćanje cene i proizvod će biti vraćen potrošaču o njegovom trošku.

Potrošač nema pravo na odustanak od ugovora, na osnovu člana 36. Zakona o zaštiti potrošača, u slučaju:

  • isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke.

Dakle, potrošač nema pravo na odustanak od ugovora ukoliko je reč o donjem vešu, kupaćim gaćama, kupaćim kostimima, čarapama. U slučaju da je proizvod otpakovan pretpostavlja se da je isti korišćen, zbog čega potrošač nema pravo da odustane od ugovora na daljinu.

 

Uputstvo za zamenu artikla

Ukoliko ste po prijemu porudžbine ustanovili da Vam neki od artikala ne odgovara u veličini, boji, modelu ili kroju možete izvršiti zamenu artikla u roku od 14 dana od dana prijema pošiljke, tj. kada roba dospe u Vašu državinu, odnosno državinu trećeg lica koje ste odredili.

Artikal koji podleže zameniti ne sme biti nošen, prljav ili bez etikete. Zamenski artikal može biti veće, manje ili iste cenovne kategorije od predhodno poručenog artikla. Više artikala možete zameniti za jedan artikal ili obrnuto. Ukoliko je zamenski artikal nižeg cenovnog ranga, razlika u novcu se uplaćuje na karticu sa koje je izvršeno plaćanje prvobitne porudžbine ili na tekući račun potrošača u slučaju plaćanja pouzećem. Ukoliko je zamenski artikal višeg cenovnog ranga, slanje se vrši kurirskom službom DExpress pouzećem, gde se plaćanje kuriru vrši gotovinom kuriru u trenutku isporuke ili Mastercard/Visa beskontaktnim karticama (PayPass) kuriru kurirske službe DExpress u trenutku isporuke.

Kako bismo za Vas kreirali zamensku porudžbinu molimo Vas da nas kontaktirate putem telefona:

+38169709340
+38166309340

ili e-mail-a: [email protected]

Molimo Vas da naglasite tačne informacije o artiklima koje želite da zamenite (vratite). Potrebno je da nam izdiktirate ili napišete sledeće informacije:

  • Broj Vaše porudžbine;
  • Naziv ili stilski broj i  boju artikla koji želite da zamenite;
  • Naziv ili stilski broj i boju zamenskog artikla.

Pravo na zamenu možete ostvariti slanjem:

  • robe koju želite da zamenite;
  • popunjenog obrasca za odustanak od ugovora na daljinu*;
  • fiskalnog računa (originalni ili fotokopija).

*Za svaki zamenski artikal potrošač šalje po jedan primerak popunjenog obrasca za odustanak od ugovora na daljinu.

Napomena: Broj lične karte (Tehničko uputstvo za administrativni i tehnički pregled funkcionalnosti ESIR-a ili L-PFR-a, Verzija 1.13 9.6. Promet Refundacija (PR) u slučaju povraćaja novca kupcu. Povraćaj novca kupcu za već kupljenu robu ili uslugu ili odustajanje od kupovine u slučaju prethodno plaćenog avansa, obveznik fiskalizacije evidentira izdavanje fiskalnog računa Promet Refundacija (PR) ili Avans Refundacija (AP), pri čemu unosi: Identifikaciju kupca (broj lične karte ili drugi dokument u skladu sa šifarnikom za identifikacijom kupca).
S obzirom da je lične podatke moguće obrađivati isključivo uz prethodnu saglasnost potrošača – Zakon o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018), ovom prilikom obaveštavamo potrošače da je za povraćaj novčanih sredstava ili zamenu neophodno u Obrascu za odustanak od kupovine/Reklamacionom listu  napisati broj lične karte. Obrada ovog podatka je potrebna radi usaglašavanja sa pravnim i zakonskim obavezama kojima podležemo kod Poreske uprave.

Obrazac za odustanak od ugovora na daljinu potrošaču se automatski šalje na e-mail adresu prilikom završetka kreiranja porudžbine. Obrazac za odustanak od ugovora na daljinu možete preuzeti OVDE.

Ukoliko na stanju imamo Vaš željeni zamenski artikal kreiraćemo zamensku porudžbinu. Automatsko obaveštenje o kreiranoj zamenskoj porudžbini biće Vam poslato na e-mail iz prethodno kreirane porudžbine. Ukoliko želite da izmenite adresu za isporuku zamenskog artikla molimo Vas da naglasite u telefonskom razgovoru ili putem e-mail-a. U slučaju postupka zamene potrošač snosi troškove vraćanja i isporuke zamenskog artikla. Ukoliko trenutno na stanju nemamo artikal za koji želite da izvršite zamenu, sredstva za vraćeni artikal će biti uplaćena na karticu sa koje je izvršeno plaćanje ili na tekući račun potrošača za plaćanje pouzećem.

Artikal koji želite da zamenite šaljete kurirskom službom po izboru o Vašem trošku na adresu:

Brands Collection d.o.o. – DDG Fashion, Štipska 14, 24000 Subotica, +38169709340

O prijemu Vaše pošiljke obavestićemo Vas elektronski, putem e-mail-a. Rok za realizaciju postupka zamene je 14 dana od dana prijema pošiljke zamenskog artikla i popunjenog obrasca za odustanak od ugovora na daljinu.

 

Saobraznost

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača Brands Collections d.o.o. je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru. Brands Collections d.o.o je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od 2 (dve) godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ukoliko nesaobraznost nastane u roku od 6 meseci od dana prelaska rizika na potrošača, može se pretpostaviti da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na potrošača. Sve troškove koji se neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi Brands Collection d.o.o.

 

Reklamacija

Reklamaciju za bilo koji proizvod koji potrošač kupi putem naše internet prodavnice  www.ddgfashion.rs može izjaviti ukoliko je proizvod zaprimljen sa pogrešno obračunatom cenom ili nekim drugim nedostatkom. Potrošač ostvaruje svoja prava po osnovu saobraznosti u roku od 2 (dve) godine od dana prelaska rizika na potrošača.

Reklamaciju za kupljenu robu putem internet prodavnice www.ddgfashion.rs potrošač može izjaviti:

  • pozivom na sledeće brojeve telefona

     +38169709340
     +38166309340

Po prijemu poziva ili e-mail-a u dogovoru sa potrošačem zakazaćemo preuzimanje proizovoda koji potrošač želi da reklamira. Preizimanje spakovanog proizvoda obaviće kurir kurirske službe DExpress o našem trošku, radnim danima u terminu od 08 do 17 časova. Uz proizvod koji se šalje na reklamaciju potrebno je spakovati i popunjeni Reklamacioni list i kopiju ili originalni fiskalni račun. Proizvod koji se reklamira vratiti čist i uredan.

Reklamacioni list možete preuzeti OVDE.

Po prijemu reklamiranog proizvoda potrošača obaveštavamo elektronskim putem o broju pod kojim je reklamacija zavedena u evidenciji primljenih reklamacija kao i o datumu prijema reklamiranog proizvoda. Evidenciju o primljenim reklamacijama trgovac čuva 2 (dve) godine od dana podnošenja reklamacije potrošača.

U roku od 8 dana od dana prijema reklamacije obavestićemo potrošača o ishodu na izjavljenu reklamaciju.

Rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od dana donošenja odluke na izjavljenu reklamaciju.

Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor trgovca i počinje da teče iznova kada trgovac primi izjašnjenje potrošača na odgovor trgovca. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor trgovca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora trgovca. Smatraće se da potrošač nije saglasan sa predlogom trgovca ukoliko se ne izjasni u roku od tri dana.

Ukoliko trgovac donese odluku o prihvaćenoj reklamaciji, obavestićemo potrošača elektronskim putem i preduzeti mere u skladu sa zahtevom potrošača koji je naveden u Reklamacionom listu. Elektronskim putem šaljemo i skeniranu odluku na izjavljenu reklamaciju. Rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od dana donošenja odluke na izjavljenu reklamaciju. Ukoliko se potrošač odluči za povrat sredstava, sredstva za porudžbine plaćene platnom karticom uplaćuju na isti način, dok se za porudžbine plaćene pouzećem sredstva uplaćuju na tekući račun koji je potrošač naveo u Reklamacionom listu. Konačan rok u kome će sredstva biti vraćena potrošaču na karticu zavisi isključivo od od politike poslovanja banke izdavaoca kartice.

Ukoliko trgovac donese odluku neprihvaćenoj reklamaciji, potrošača će obavestiti o ovoj odluci elektronskim putem uz skeniranu odluku na izjavljenu reklamaciju. Trgovac je dužan da potrošača sveobuhvatno obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i nadležnim telima za vansudsko rešavanje sporova. Reklamirani artikal biće poslat kurirskom službom na adresu koja je navedena u Reklamacionom listu. Ukoliko potrošač iz nekog razloga ne zaprimi pošiljku, dostava će biti pokušana još jednom. Ukoliko potrošač odbije uručenje reklamiranog artikla, trgovac će isti artikal čuvati 30 dana od datuma kada je pokušano uručenje, nakon čega će isti artikal dati na rashood.

Ukoliko je potrošač za kupljeni proizvod dobio garanciju i ako se reklamacija izjavljuje nakon proteka 2(dve) godine od dana kupovine, potrošač je dužan da reklamaciju izjavi davaocu garancije.

 

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova

 

Potrošački spor se može rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac smo dužni da vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačinjava listu tela i javno ih objavljuje. Dostupna je na adresi: https://mtt.gov.rs/tekst/2306/zastita-potrosaca.php

Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora.

Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se pored ostalog:

  • u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
  • za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
  • na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
  • na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
  • u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.

Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.